Het hebben van bijna geen verbinding of gewoon geen verbinding is natuurlijk erg vervelend. Misschien kunnen deze tips jou helpen!

Check je verbindingssnelheid via Fast.com


Het is handig om te weten dat breedbandsnelheden last kunnen hebben van zaken die we niet kunnen beïnvloeden, zoals het gebruik van wifi, het apparaat dat u gebruikt, de bedrading in uw gebouw en het aantal gebruikers online. Ook zijn piekmomenten zoals veel gelijktijdig gebruik bij grote sportevenementen, een oorzaak van performance moeilijkheden.

Het is altijd handig om eerst even te checken hoeveel snelheid er nou echt binnenkomt. Zo heb je een idee en kun je daarna actie ondernemen.

Komt de snelheid in de buurt van de snelheid die je zou moeten ontvangen? Dan zal het waarschijnlijk niet aan je modem liggen.

Er is een kans dat er op dat moment te veel apparaten op de verbinding zijn aangesloten. Dan is het misschien een oplossing om een snellere verbinding aan te schaffen.

Het is ook een mogelijkheid dat het apparaat waarmee je verbonden bent even moeite heeft. Probeer je laptop of smartphone even aan en uit te zetten.

Komt de snelheid helemaal niet in de buurt of is er helemaal geen verbinding? Verbind je laptop rechtstreeks bekabeld met je modem. Komt hier nog steeds geen redelijke snelheid uit? Probeer dan even je modem te resetten. Is het probleem nog niet opgelost? Check dan even of er een storing is bij jou in de omgeving.

Voor andere vragen kun je contact opnemen met de klantenservice.

Is je vraag beantwoord?

Mocht jouw vraag nog niet beantwoord zijn, neem dan gerust contact met ons op. Stuur ons een bericht via het contactformulier of laat een terugbelverzoek achter.